“İçerik Üretiminden Reklama Çevrimiçi Gazetecilik” Kitabı Çıktı!  « Bölge Haber

1 Ekim 2020 - 00:20

“İçerik Üretiminden Reklama Çevrimiçi Gazetecilik” Kitabı Çıktı! 

reklam
“İçerik Üretiminden Reklama Çevrimiçi Gazetecilik” Kitabı Çıktı! 
Son Güncelleme :

03 Mart 2019 - 2:23

reklam

Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi Dr. Aysel Çetinkaya “İçerik Üretiminden Reklama Çevrimiçi Gazetecilik” isimli ilk kitabını yayınladı. Kitap, medya sektöründeki çalışanlar için rehber olacak nitelikte…

Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecliik Bölümü öğretim üyesi Dr.  Aysel Çetinkaya’nın ilk kitabı “içerik üretiminden reklama çevrimiçi gazetecilik”  artık kitapevlerinde…  Kitap, geçmişten günümüze medya yazılı basındaki haberlerin ne şekilde değiştiği akademik perspektif çerçevesinde incelenerek örnekleriyle anlatılıyor.

 

Akademisyen Dr. Aysel Çetinkaya’nın kaleme aldığı “İçerik Üretiminden Reklama Çevrimiçi Gazetecilik” kitabı uzun ve keyifli bir çalışmanın ürünü olarak Nobel Akademik Yayıncılık etiketiyle raflardaki yerini aldı.  Bir yanda, tiraj kaybına rağmen varlığını sürdürmeye devam eden basılı gazeteler, diğer yanda sektöre getirdiği birçok yenilik ve mesleği dönüştüren yönleriyle çevrimiçi gazeteler, basın endüstrisinin iki kanadını oluşturuyor. İletişim alanının ekonomisi ile ilgilenenlerin büyük ölçüde ilgisini çeken gazetelerin mülkiyet yapısı ve yapılanma sorunları dışında, mesleğin karakterini etkilemesi bakımından reklam-gazete içeriği ilişkisi son derece dikkat çekici hale geliyor. Basın endüstrisi içerisinde günden güne büyüme gösteren çevrimiçi gazeteciliği, günümüz ekonomik dinamikleri ve üretim biçimleri temel alınarak açıklamak önem kazanıyor. Eser, temelde reklam gelirine dayanan bu ekonomik modelde Türkiye’deki çevrimiçi gazeteciliği, içinde faaliyet gösterdiği medya piyasasını da göz önünde tutarak maliyet yapısı, gelir modeli ve reklam – içerik bağı yönünden inceliyor. Yazar, çevrimiçi gazetelerin ilgili bölümlerinden yetkililerle yaptığı görüşmelerden özgün ve aydınlatıcı bulgulara ulaşarak okuyucunun kafasındaki reklam ve yazı işleri arasındaki bağa dair soruları gidermeyi amaçlıyor. Aysel Çetinkaya’nın bu eseri, modern kamusal örgütlenmenin üçlü yapısı olarak bilinen yasama, yürütme ve yargı güçlerine eşlik eden dördüncü gücün, yani medyanın mutfağı olarak adlandırılan yazı işleri süreçlerine ve içeriklere gerçekçi ve eleştirel bir gözle bakabilmenin yolunu da açıyor.

Ümit ÜLKER

reklam

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
reklam
reklam